Ik ben sinds afgelopen vrijdag in het bezit van een Reely Rex-x Promo II RTR. Een zogenaamd
l(/n)owbudgtet van Conrad. Hij werd keurig afgeleverd. Maandagavond besteld en donderdag in het begin van de middag in huis. De brandstof had ik woensdag al in huis gehaald samen met de inloopolie, luchtfilter en naloopolie.
Een flinke smak geld bij elkaar opgeteld voor een jongere. Maar ik had een ruim budget. Mijn totale kosten kwamen op zo'n €265,-. Dit inclusief een nitrobox bestaande uit gloeipluggen en ontsteker, steeksleutels en enkele boekjes. Vrijdagavond na even de gloeiplug te hebben opgeladen. Wilde ik de auto gaan starten. Daar kwam ik al de eerste problemen tegen. Ik leerde binnen een paar uur enkele zeer belangrijke regels voor het starten van een brandstofmotor. De temperatuur van de auto moet goed zijn. Ik probeerde het in een garage vlak boven een betonnenvloer terwijl het buiten sneeuwde. Ik heb hem vervolgens 15 minuten binnen laten staan. De gloeiplug uit de motor losge
schroefd even aan de trekstarter getrokken. Toen de carburateur, de regeling van de hoeveelheid brandstof naar de motor, op 4 slagen gezet. En vervolgens kreeg ik een eerste geluid. Vervolgens heel even in de uitlaat geblazen en de auto startte. Dit duurde maar liefst 2 uur. Ik ben nu bezig met het verbeteren van de start dit plaats ik later. De motor heb ik toen bijna een tankje leeg stationair laten draaien, met af en toe een tikkeltje gas. Vervolgens de motor stop gezet door mijn vinger op de uitlaat te zetten. En geprobeerd om hem nog een keer te starten. Dit ging probleemloos. Er kwam wel veel viezigheid uit de uitlaat dus heb ik hem op een schilderbak gezet, zodat de wielen van de grond waren en de viezigheid in de mengbak kon glijden. De brandstof heb ik hierna op laten draaien. En heb toen de auto laten afkoelen en vervolgens bijgetankt en ben toen naar bed gegaan.
Klaar om morgen aan deel II en hopelijk ook aan dee III van het inlopen te gaan beginnen.
l(/n)owbudgtet van Conrad. Hij werd keurig afgeleverd. Maandagavond besteld en donderdag in het begin van de middag in huis. De brandstof had ik woensdag al in huis gehaald samen met de inloopolie, luchtfilter en naloopolie.
Een flinke smak geld bij elkaar opgeteld voor een jongere. Maar ik had een ruim budget. Mijn totale kosten kwamen op zo'n €265,-. Dit inclusief een nitrobox bestaande uit gloeipluggen en ontsteker, steeksleutels en enkele boekjes. Vrijdagavond na even de gloeiplug te hebben opgeladen. Wilde ik de auto gaan starten. Daar kwam ik al de eerste problemen tegen. Ik leerde binnen een paar uur enkele zeer belangrijke regels voor het starten van een brandstofmotor. De temperatuur van de auto moet goed zijn. Ik probeerde het in een garage vlak boven een betonnenvloer terwijl het buiten sneeuwde. Ik heb hem vervolgens 15 minuten binnen laten staan. De gloeiplug uit de motor losge

Klaar om morgen aan deel II en hopelijk ook aan dee III van het inlopen te gaan beginnen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten